Returul produselor se accepta conform termenilor si conditiilor mentionati mai jos si sunt in conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumparare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Singurele costuri care pot cadea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Prevederile O.U.G. nr. 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 O.U.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificarile și completările ulterioare. (Consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale). Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice.
O.U.G. 34/2014 stabilește concret obligațiile clienților:
ARTICOLUL 14
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
(1) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
S.C. HEM INOX EQUIPMENTS S.R.L. va achita contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma achitată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu în momentul lansării comenzii sau la emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): “orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.”
Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au insoțit). Nu se acceptă pentru returnare, produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.
Nu se acceptă renunțarea la cumpărare sau returnarea produselor în cazul urmatoarelor situații:
– Produsele care nu sunt folosite conform destinației lor și care nu respectă specificațiile tehnice de funcționare menționate în manualele de utilizare.
– Invocarea de motive ce fac referire la caracteristicile produselor prezente în pagina produsului și de care consumatorul a luat la cunoștință.
Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
În urma retragerii din contract, vom rambursa prețul produsului/produselor în termen de 14 zile calendaristice de la data la care am primit decizia de retragere din contract. Plata va fi efectuată prin transfer bancar, în contul furnizat de catre client în scris.
Ne rezervăm dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produsului/produselor care au făcut obiectul vânzării.
Costurile directe legate de returnarea produselor vor fi suportate de către consumator și pot fi influențate de dimensiunea și greutatea produselor returnate.
Obligațiile care revin consumatorului
Produsele sunt înmanate S.C. HEM INOX EQUIPMENTS S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract.
Coletele returnate nu se vor accepta fără înștiințare în prealabil. Solicitarea returului se face pe adresa de e-mail reclamatii@heminoxequipments.ro.
Produsele marcate în formularul de retur trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate în formular la solicitarea returului. Dacă în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.
Consumatorul este responsabil doar în ce priveste diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Produsul se va trimite retur la adresa:
– Strada Interioara 3, nr. 19, Constanta, judet Constanta
Trebuie să aveți în vedere ca produsul să ajungă la noi intact și este răspunderea Consumatorului să fie ambalat suficient de bine pentru transport pe curier.
Dupa ce primim produsul și-l verificam că este conform / poate fi revândut ca nou, întocmim actele de retur și vă restituim contravaloarea în contul IBAN indicat de dumneavoastră pe formularul de retur.
Produse excluse, fără drept de returnare:
a) Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
b) Produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;
c) Produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din ofertă;
d) Produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
e) Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
f) Produsele aduse in stoc în urma unei comenzi speciale ferme și a efectuarii plății în avans, nu pot fi returnate.
Aceste excepții se aplică conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
Retur de produse
Puteți solicită returul de produse în următoarele cazuri:
-
- Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefuncțional în primele 24 ore (1 zile lucratoare) de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 24 de ore de la primirea produsului.
- Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorari vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrarii produselor către transportator.
- Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumparare) revin în sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifică prin e-mail la adresa reclamatii@heminoxequipments.ro sau prin prezentarea la sediul S.C. HEM INOX EQUIPMENTS S.R.L. cu produsul respectiv în termen de 24 de ore de la primirea produsului.
Mențiune
In cazul persoanelor juridice
- acestea nu au calitate de consumator, ne rezervam dreptul de a nu accepta returul.
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor, duce la refuzarea returului.
Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse între 0 si 100% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate/modificate.